Met het portaal van MijnPraktijk regelen wij samen uw zorg een stukje makkelijker. Via het portaal kunt u snel en eenvoudig veel zaken zelf doen, op het moment dat het u uitkomt. Zo hoeft u minder vaak te bellen en helpen we tegelijk onze assistentes en de huisarts om meer tijd over te houden voor zorg.
In het portaal kunt u onder andere:
-
Een e-consult aanvragen, zodat u online een vraag kunt stellen aan uw zorgverlener. Wij zullen deze binnen 2 werkdagen beantwoorden.
-
Zelf afspraken plannen bij de huisarts, de assistente of de praktijkondersteuner (POH-S).
-
U kunt in plaats van een afspraak op de praktijk ook vanuit huis beeldbellen met de huisarts.
-
Waarden doorgeven van thuismetingen. Denk daarbij aan o.a. bloeddruk, gewicht en saturatiemetingen
- Herhaalrecepten aanvragen
-
Uw zorgzaken rustig bekijken en regelen, waar en wanneer u dat wilt.
Het gebruik van het portaal is niet verplicht. Wij moedigen het van harte aan, omdat het voor u vaak sneller en makkelijker is. Wilt u liever persoonlijk contact? Dan kunt u natuurlijk altijd gewoon bellen, e-mailen of langskomen op de praktijk.
Inloggen op het portaal
Om in te loggen op het portaal klikt u op de knop hieronder. Het portaal opent in een nieuw venster.Aanvragen van toegang
Om het portaal te kunnen gebruiken, moet u eerst toegang aanvragen bij de praktijk. Zonder aanvraag kunt u nog niet inloggen.
Gebruik voor de aanvraag van toegang het formulier hieronder.
Sinds 1 oktober 2025 kunt u er bij uw inschrijving als nieuwe patiënt voor kiezen om meteen toegang tot het portaal te krijgen. Het kan dus zijn dat dit al voor u geregeld is. In dat geval kunt u inloggen met uw email adres en wachtwoord. Weet u deze niet meer? Dan kunt u proberen om een nieuw wachtwoord aan te vragen binnen het portaal.
Niet opnieuw inschrijven
Heeft u zich al ingeschreven bij onze praktijk? Dan hoeft u dat niet nog een keer te doen om het portaal te gebruiken. U hoeft alleen nog toegang tot het portaal aan te vragen hieronder.
Eén e-mailadres per patiënt
Het portaal werkt zo dat per e-mailadres maar één patiënt kan inloggen. Dit betekent dat elk gezinslid een eigen e-mailadres nodig heeft. Ook kinderen die het portaal willen gebruiken, moeten dus een eigen e-mailadres hebben.
Aanvraag formulier
Vult u graag onderstaand formulier in om toegang tot het portaal aan te vragen. Wij controleren vervolgens de opgegeven gegevens met die wij al van u kennen. Mochten wij daar nog vragen over hebben dan zullen we contact met u opnemen.
Als alles goed is zullen wij voor u de toegang tot het portaal aanzetten. U krijgt dan een email van ons systeem om de toegang verder in orde te maken. Deze email ontvangt u van het adres “no-reply@mijngezondheidsapp.nl”
Daarin staat een link die eruit ziet als: “https://authorisatie.tetra.nl/confirm/mail/<verschillende cijfers en letters>”
Klik daarop en volg verder de stappen op het scherm.
Wij proberen om binnen 1-2 werkdagen uw aanvraag te behandelen. Als u na een week nog steeds niets van ons heeft gehoord en bovenstaande email niet heeft ontvangen, neem dan graag contact met ons op. Tip: kijkt u ook in de spam map van uw email?